تبلیغات
"آخرین اخبار مراکز تربیت معلم" - هم تربیت معلم هست، هم دانشگاه فرهنگیان

"آخرین اخبار مراکز تربیت معلم"
 
دو یا سه شغله بودن معلمان را قبول ندارم؛ چرا که این مساله با جایگاه معلم در تناقض است.

حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه گفتگوی ویژه در شبکه دو با اشاره به اهداف و ضرورت‌های تغییر در ساختار نظام و آموزش و پرورش، اظهارکرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش از سال 67 آغاز شده و گروهی برای تدوین جزئیات این تحول مشخص شده و مطالعاتی را انجام داده‌اند، اما با توجه به اینکه اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را برآورده نکرد، پنج سال پیش بار دیگر بر تحول بنیادین در این وزارتخانه تاکید کردند.

وی افزود: کارهای مطالعاتی جدی تحول بنیادین از چهار سال پیش آغاز شده و طی هفده ماهی که من در وزارت آموزش و پرورش حضور داشتم کارهای مطالعاتی را به صورت جدی پیگیری کردیم و نتیجه آن انجام چندین کار به صورت همزمان بود.

وزیر آموزش و پرورش، تدوین فلسفه رسمی تعلیم و تربیت و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: فلسفه تعلیم و تربیت برای نخستین بار در نظام آموزشی کشور تدوین شده تا محتوای حاکم بر متون تعلیم و تربیت برآمده از مباحث اسلامی و دینی باشد.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین جایگاه معلم، دانش‌آموز طراز جمهوری اسلامی ایران، مدرسه در چشم‌انداز 1404 تعریف شده و برنامه درس ملی به عنوان نقشه راه کتب درسی و روشهای تدریس به طور همزمان در حال آماده‌سازی است، همچنین تا سه ماه آینده همه اسناد بالادستی آموزش و پرورش آماده و ابلاغ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ابتدای مهر امسال کتب جدید اول دبستان آماده و در مدارس ارائه می‌شود، بار دیگر بر نقش کلیدی و اساسی معلم در تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: جایگاه معلم تعریف شده و کسی نمی‌تواند شأن معلم را بالا ببرد، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم شناساندن جایگاه معلم به جامعه است.

حاجی بابایی افزود: برخی فکر می‌کنند توجه به معلم بحث روبنایی و شعاری است، در حالی که معلم اساس و کلید نظام تعلیم و تربیت است و به عنوان یک مساله زیربنایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توجه به شأن و جایگاه معلم تعریف خاصی دارد و در پاسخ به سوال مجری که بحث معیشیی معلمان را مطرح و به دو یا سه شغله بودن آنها اشاره کرد، گفت: دو یا سه شغله بودن معلمان را قبول ندارم، چرا که این مساله با جایگاه معلم در تناقض است، هرچند که وظیفه همه مسوولین از جمله دولت، مجلس و آموزش و پرورش حل مشکل معیشتی آنهاست؛ البته معیشت تنها قسمتی از جایگاه معلم است.

حاجی بابایی با بیان اینکه حذف کنکور حداقل دو سال طول می‌کشد، این طرح را اقدامی مناسب عنوان کرد و گفت: مقدمات حذف کنکور در حال فراهم شدن است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه با تاکید بر احیای مراکز تربیت معلم و جذب نیروهای مستعد و متخصص در آموزش و پرورش، گفت: تنها مبنای جذب نیرو در این وزارتخانه از طریق مراکز تربیت معلم و آزمون انجام می‌شود و اعلام می کنم هر فردی یا مسئولی بخواهد نامه‌ای برای استخدام به من بدهد قبول نمی کنم؛ چرا که تنها راه ورود به آموزش و پرورش آزمون و مراکز تربیت معلم است.

وی در پایان با اشاره به تصویب قانون متعهدین خدمت آموزش و پرورش در مجلس، خاطرنشان کرد: بر این اساس با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و احیای مراکز تربیت معلم در هر استان مطابق با نیازهای استان‌ها و شرایط آنها نیروهای مورد نیاز را جذب می‌کنیم و دانشجویان مستعد و با نمرات بالا وارد مراکز تربیت معلم خواهند شد.



ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 23 اردیبهشت 1390 توسط سعید كریمی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  
قالب وبلاگ